Branding

Identyfikacja Wizualna


Dlaczego dobra identyfikacja wizualna bardzo ważna?
Bo jest podstawowym narzędziem, które kreuje dobry wizerunek marki i firmy na rynku.
Identyfikacja wizualna (z ang. corporate identity) to zbiór elementów i informacji tworzących spójny wizerunek firmy czy marki. Jej skład stanowi ujednolicona kolorystyka, dobór fontów wraz z regułami poprawnego użycia, a także szablony materiałów marketingowych takich jak: wizytówki, zaproszenia, plakaty, koperty.
Logotyp jest ważną częścią Identyfikacji Wizualnej. Jest formą graficzną, która jednoznacznie identyfikuje markę, firmę, organizację czy produkt lub usługę. Różne źródła podają, że logotypy mogą składać się tylko z symbolu graficznego czyli godła, lub symbolu i nazwy albo tylko samej nazwy.
Dobre logo powinno posiadać cechy, które wpłyną na jego zapamiętanie: harmonia czyli równowaga i symetria elementów; naturalność - jak najlepszy stopień odzwierciedlenia obiektów, a także powtarzalność elementów składowych. Bardzo ważna jest unikalność pozwalająca jednoznacznie zindetyfikować logo z daną marką.



Projekt - prosty jest lepszy niż skomplikowany.
Dieter Rams, 1987
Projekt - cichy jest lepszy niż głośny.
Dieter Rams, 1987
Projekt - powściągliwy jest lepszy niż ekscytujący.
Dieter Rams, 1987
Projekt - lekki jest lepszy niż ciężki.
Dieter Rams, 1987
Projekt - zwyczajny jest lepszy niż kolorowy.
Dieter Rams, 1987
Projekt - harmonijny jest lepszy niż różnorodny.
Dieter Rams, 1987
Projekt - dobrze wyważony jest lepszy niż przesadzony.
Dieter Rams, 1987
Projekt - konsekwentny jest lepszy niż zmienny.
Dieter Rams, 1987
Projekt - pustawy jest lepszy niż przeładowany.
Dieter Rams, 1987
Projekt - naturalny jest lepszy niż agresywny.
Dieter Rams, 1987
Projekt - przejrzysty jest lepszy niż zagadkowy.
Dieter Rams, 1987
Kilka elementów w projekcie to lepiej niż zbyt wiele.
Dieter Rams, 1987
System jest lepszy niż pojedyncze elementy.
Dieter Rams, 1987